BLocal

גיל מרטנס - כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לניהול קהילות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / שיווק באמצעות תוכן / 7 סטטיסטיקות מעניינות על שיווק דיגיטלי ומה אתם יכולים לעשות עם זה

7 סטטיסטיקות מעניינות על שיווק דיגיטלי ומה אתם יכולים לעשות עם זה

22 ביוני 2019 by גיל מרטנס 2 Comments

הקיץ הגיע? איתו גם אמצע השנה. אז איפה אתם עומדים ביחס למה שקורה ב 2019 בעולם השיווק הדיגיטלי?

אנחנו כבר עמוק בשנת 2019, ולקראת אמצע השנה החלטתי להביא בפניכם 7 סטטיסטיקות מעניינות. אבל לא רק אותן, אלא גם מה אפשר לעשות איתן מחר בבוקר כדי לשווק דיגיטלית טוב יותר.

  1. למרות שנדמה לנו שכל מה שקורה און ליין, קורה היום בפייסבוק, גוגל עדיין אחראית על 94% מהחיפושים דרך הדסקטופ ו 96% מהחיפושים דרך המובייל. 

למה זה חשוב?

גוגל ופייסבוק, שתי ענקיות מתחרות, לא כל כך מחבבות זו את זו. לכן, כשיש לגוגל אפשרות להציג תוצאות רלוונטיות שהן לא פייסבוק, היא תשתמש בכך. זו הסיבה שאתר איכותי, עם תוכן בעל ערך, יתן תוצאות בחיפוש של גוגל.

מה עושים עם זה?

משקיעים באתר או בלוג משלכם, שהוא לא רק נכס דיגיטלי עיקרי בבעלותכם, אלא הבית לכל התוכן האיכותי שאתם מייצרים. תוסיפו לזה את הנראות הרצינית שלכם כשיש לכם אתר ולא רק דף או קבוצת פייסבוק, והנה לכם ההשקעה הכי בטוחה בשיווק העסק שלכם.

חושבים שאנשים לא קוראים פוסטים, אלא מחפשים רק משהו קליל? לא בטוח בכלל שזה נכון.

2. התוכן שמופיע בדף הראשון בגוגל (זה שאנחנו כמעט לעולם לא ממשיכים לחפש אחריו), מכיל בממוצע 1890 מילים.

למה זה חשוב?

לו הייתי מקבלת שקל על כל פעם ששמעתי "אנשים לא קוראים היום"! מסתבר שאנשים קוראים (אחרת זה לא היה מקבל כזו במה בגוגל, שבין השאר מדרג תוכן עפ"י הפופולריות שלו והמעורבות בו, כולל זמן שהיה בפוסט ספציפי). הם קוראים כשהתוכן מספק להם ערך של ממש.

מה עושים עם זה?

מייצרים תוכן בעל ערך לקהל שלנו. לא פרסומות, לא תוכן שכולל רק מילות מפתח, ובטח לא תוכן שמדבר על העסק, המוצר או השירות שלנו. אלה לא מעניינים אף אחד. אנשים יקראו את התוכן שלכם כשיצא להם משהו ממנו. לכן תרגשו, תלמדו, תעוררו מנטלית, תנו להם תשובות לשאלות שיש להם. זה תוכן שאנשים רוצים לקרוא.

חושבים שאתם יכולים לצאת לחופשה מהרשתות החברתיות? אופסי.

3. 71% מהצרכנים שחוו שירות טוב דרך המדיה החברתית, צפויים להמליץ על העסק/המותג לאחרים.  מעל שני מיליארד הודעות עוברות בין צרכנים ומותגים מדי חודש.

למה זה חשוב?

הצרכנים של היום, ובעיקר בני דור ה Y, מצפים לשירות לקוחות דרך כל פלטפורמה אפשרית, כולל המדיה החברתית. הם כבר לא מוכנים להמתין שעות על הקו לנציג שירות, הם רוצים לכתוב ולקבל מענה כמה שיותר מהר. בממוצע, צרכנים מצפים למענה במדיה החברתית כשעה מרגע הפניה. משך הזמן הממוצע לתגובה הינו 5 שעות. יש פה פער ומותגים שרוצים לספק שירות טוב ללקוחות צריכים לגשר עליו.

מה עושים עם זה?

דואגים לתגובתיות מהירה ברשתות החברתיות. זה לא רק טוב לדרוג של הדף או העסק שלנו, אלא בעיקר ללקוחות שלנו שירגישו שאכפת לנו מהם. כשמדובר בתלונה, רצוי שנענה מהר, לפני שהלקוח יניח אותה לעיני כל, ויגרום לנו נזק תדמיתי.

אנשים מחפשים שירותים ומוצרים קרובים לבית שלהם. ומסתבר שהם עושים את זה דיגיטלית.

4. 88% מהחיפושים במובייל הם לעסקים מקומיים.

למה זה חשוב?

אצל עסקים מקומיים, שהם התשוקה שלי בשנים האחרונות, איכשהו נוצרה האשליה שהם לא זקוקים לנוכחות דיגיטלית. אבל דווקא צרכנים שמחפשים שירותים קרוב לבית, יחפשו אותם, מסתבר, בצורה דיגיטלית.

מה עושים עם זה?

דואגים לנוכחות דיגיטלית של העסק שלנו – אתר או בלוג (אני תמיד ממליצה על בלוג, כי התוכן יעשה עבורכם כל כך הרבה עבודת קידום), כרטיס עסק בגוגל (זה בחינם, חשוב שיהיה לכם אחד, ומהר), וכמובן נוכחות במדיה החברתית.

כשאנחנו מוצפים במידע, מיילים, תוכן – אנחנו חייבים לברור אותו היטב. אחרת – איך נבחר?

5. 78% מהאנשים שמסירים את עצמם מרשימות דיוור, עושים זאת בגלל שהם מקבלים יותר מדי אימיילים.

למה זה חשוב?

הצרכן הממוצע מקבל היום כ 121 אימיילים ביום. פלא שאנחנו מוצפים? כשאנחנו מקבלים יותר מדי אימיילים מעסק מסוים, אנחנו מרגישים מותקפים, ובעיקר חרדים לזמן שלנו, ולכן מסירים את עצמנו.

מה עושים עם זה?

בוחרים בקפידה את התדירות של המיילים שלנו, ודואגים שתמיד יהיה בהם ערך. כלל האצבע אומר 80% ערך ו 20% מכירה. השתדלו להקפיד על מתן ערך בכל פיסת תוכן שלכם, ותבטיחו שאחוז המסירים את עצמם מהרשימות שלכם לא יהיה גבוה.  

התוכן שלכם צריך לא רק להיות טוב, אלא גם להיראות טוב!

6. סטטיסטיקות על שיווק דיגיטלי מראות כי תוכן שיש בו ויזואל, מקבל 94% יותר נראות מתוכן שיש בו טקסט בלבד.

למה זה חשוב?

כשאנחנו מוצפים בהררי מידע, אנחנו חייבים לברור איך נשקיע את הזמן היקר שלנו. כשאנו נתקלים בפיסת תוכן, אנחנו קודם כל סורקים אותה, על מנת להעריך האם כדאי לנו לקרוא. כשהפוסט נראה טוב, ויש בו ויזואל שמרווח את הכתוב ומספק מידע בצורה לא טקסטואלית, הסיכויים שנקרא את הפוסט עולים. במדיה החברתית, כשאנו גוללים בפידים האינסופיים, אנחנו כמעט תמיד נעצרים על ויזואל ולא על טקסט. הויזואל תפס אותנו? נחזור קצת אחורה ונקרא גם את הטקסט הנלווה.

מה עושים עם זה?

מקפידים לשלב ויזואל בכל פוסט שלנו – בין אם הוא בבלוג שלנו ובין אם במדיה החברתית. כשמדובר על פוסט בבלוג, חשוב במיוחד להקפיד על מראה "סריק" של הפוסט שיעשה לקוראים קודם כל נעים בעין ויבטיח להם שכדאי להם להשקיע את זמנם היקר בקריאת הפוסט. איך יוצרים מראה סריק לפוסט? כאן.

הלקוחות שלכם נמצאים באינסטגרם? כדאי שגם אתם תהיו שם.

7. 71% ממשתמשי האינסטגרם הם מתחת לגיל 35.

למה זה חשוב?

אם העסק שלכם פונה לצעירים, חשוב להבין איפה הם נמצאים. רוצים להגיע אליהם? כדאי שתסתובבו באותם המקומות ותייצרו תוכן בפלטפורמה שבה הם נמצאים, גם אם היא דיגיטלית. כל כך הרבה עסקים קטנים מתחזקים נוכחות רק בפייסבוק כי לכך הם התרגלו. עקביות היא דבר חשוב, אבל אם הקהל לא נמצא שם, ובעיקר הצעירים (או כמו שבתי אומרת "אמא, פייסבוק זה לזקנים"), היא מתחילה להיות מיותרת.

מה עושים עם זה?

לומדים את השפה של האינסטגרם, בודקים מי הקהל שלנו ומה הוא אוהב, צריך ומחפש, ומספקים גם על גבי הפלטפורמה הזו ערך.


רוצים ללמוד עוד על צרכנים דיגיטליים? מוזמנים לכאן ולכאן לעוד סטטיסטיקות מעניינות.

לסיכום, כדי לשווק טוב יותר, אנחנו קודם כל צריכים להבין עם מי יש לנו עסק. צאו והכירו את הקהל שלכם, את ההעדפות שלו, את הפלטפורמות בו הוא מסתובב, ואת הטרנדים החדשים בעולם השיווק הדיגיטלי. ככל שתתעסקו בו ולא בעצמכם, יש יותר סיכוי שתשווקו לו בצורה מתאימה.

רוצים להתייעץ כדי להבין מה נכון עבור העסק שלכם? אני פה.

עוד קצת באותו עניין

  • האם יש כזה דבר יותר מדי נוכחות ברשת?האם יש כזה דבר יותר מדי נוכחות ברשת?
  • אוצְרוּת תוכןאוצְרוּת תוכן
  • נכס דיגיטלי – מה זה ולמה אני צריכה את זה?נכס דיגיטלי – מה זה ולמה אני צריכה את זה?
  • אותנטיות בכתיבהאותנטיות בכתיבה
  • לתת או לא לתת? זו השאלהלתת או לא לתת? זו השאלה
  • תתחילו להגיד "כן"!תתחילו להגיד "כן"!

Filed Under: שיווק באמצעות תוכן, תוכן דיגיטלי Tagged With: נוכחות דיגיטלית, עסקים

Comments

  1. רחלי says

    22 ביוני 2019 at 16:16

    פוסט נהדר גם מבחינת המסקנות וההמלצות וגם מבחינת הניראות והקריאות.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      22 ביוני 2019 at 16:50

      תודה רחלי! איזה כיף לשמוע 🙂

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • מעורבות בקהילות
  • הכוח בשאילת שאלות
  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • מעורבות בקהילות
  • הכוח בשאילת שאלות
  • קהילה כבית מקצועי
  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb