חיפוש

תוכן ענק בתקציבים קטנים

יש לכם אג'נדה חשובה אבל תקציבים קטנים? מסתבר שאפשר לייצר יופי של תוכן! אספתי עבורכם דוגמאות.

לאחרונה, יותר ויותר נציגים מעמותות וארגונים חברתיים שהרציתי בפניהם, אמרו לי  ששיווק באמצעות תוכן זה רעיון טוב ויפה, אבל אין להם את הזמן והתקציב לייצר תוכן שיוצר אימפקט.

שוב ושוב אמרתי להם שהתוכן הטוב הוא לאו דווקא זה שעשוי בקפידה, מצולם בציוד הכי טוב, וערוך ע"י טובי המומחים. אבל הבנתי שזה לא מספיק רק לומר, כדאי גם להראות. אז נברתי קצת במעמקי הרשת, והנה אני כאן עם דוגמאות, שאמנם עומדות מאחוריהן מחשבה רבה, אבל הן בהחלט לא תוכן ממותג, מתוקתק ועשוי למשעי. והיי – הוא עושה את העבודה.

בואו נתרגש

אדופט – עמותה לאימוץ חיות, שפועלת נהדר באינסטגרם. כמה רגש ואנושיות יש שם! לכל כלב יש את האופי שלו והסיפור שלו, ואי אפשר שלא להתאהב בהם אחד אחד. המון תשומת לב וכמעט אפס תקציב.

יוניצף יצרו וידאו שגורם לנו לחשוב עוד לפני שהוא מתחיל, באמצעות שאלה פשוטה:

מעל 2.8 מיליון צפיות ו 70,000 שיתופים אמרו את דברם.

בואו נעלה מודעות

איך נותנים לאנשים להבין באמת מה הם יכולים לתרום ע"י מיחזור – משהו שניתן להרגיש, לראות, להשתמש ולא רעיון מופשט?

ואם הקהל מעורב, המודעות עולה עוד יותר. כאן ביקשו מאנשים לספור כדי להעלות מודעות לנשים שלא יכולות לזכות בהשכלה:

אפשר גם להעלות מעורבות ע"י סיפורים קטנטנים מחיי היומיום. תראו מה עשו בבלוג מפילדלפיה.  

ואם כבר מודעות, אפשר לעשות זאת גם באמצעות כיף, הומור וחוויות משותפות, כפי שהוכיחו החברה מ – Imperfect Produce, שרוצים להעלות למודעות את זריקתם של פירות וירקות שאינם נראים טוב מספיק (בדומה ליוזמה המקומית שלנו, רובין פוד). הם פועלים באמצעות תוכן בבלוג כמו רעיונות ומתכונים וגורמים לנו פשוט ליהנות בחשבון האינסטגרם שלהם

בואו נהיה אותנטיים

חברת Organic Valley יצאה בקמפיין מהחיים האמיתיים, שלועג קצת לסטיגמה של הנשים היפות והמתוקתקות שהתרגלנו לראות. הקמפיין המוצלח גרר גל של הזדהות ושיתופים של שגרת בוקר של אמהות:

מסתבר שאותנטי מנצח את המסחרי!

ובואו נצחק

שימוש בהומור תמיד עושה את העבודה. חברת  BLENDTEC שיצרו טרנד של ממש– מילאו בהומור אפילו מכשיר ביתי כמו בלנדר. הם לא לוקחים את עצמם ברצינות, אבל המכירות של המוצר שהוכיח את עצמו כטוחן כל דבר, דווקא עלו ברצינות מאוד. על הדרך גם הם מוכיחים לנו שכשיש מוצר טוב, הומור משובח ואמונה במה שעושים, אפילו סרטון פשוט עושה את העבודה:

אפשר לבנות אוטוריטה בעזרת עומק ורצינות

בבלוג של SHOPIFY, שמארחת על גבי הפלטפורמה שלה עסקים קטנים, יש טונות של ידע שיש לו ערך אמיתי עבור הלקוחות שלהם. החברה שם פשוט מבינים את הצרכים של הלקוחות בקבלת ידע ניהולי ושיווקי, ומספקים להם אותו בנדיבות ובעקביות.

ויצירתיות תמיד עושה את העבודה

באוסטרליה נתקלו בבעיה – אזור תיירותי של פארקים שהיה שוקק בקיץ, אבל מת בחורף. ואז עלה לאוויר האתר הזה – שמציע לאמהות שמחפשות פעילות בזמן חופשות מהלימודים, להגיע דווקא בחורף כדי לראות לווייתנים.  באמצעות שימוש בהמון תוכן, יצרו שיווק מבריק אליו הצטרפו העסקים המקומיים עם המלצות ללינה, אוכל ושופינג. היוזמה יצרה קהילה מקומית עם מטרה משותפת, גרמה לעליה של 10% בכמות התיירים כבר בשנה הראשונה, ופתרה בעיה עסקית.

בעולם בו כולנו כמעט הפכנו ליצרני תוכן, לא תמיד צריך לייצר את התוכן הכי מתוקתק ומהודק שיש.

אז מה אתם אומרים? אפשר לייצר תוכן גם כשהמטרה חברתית או חשובה, ואפילו בקלות? הנה כמה טיפים משלי לפני שאתם מחליטים לייצר תוכן:

  • רוצים לשדר מומחיות ולבנות אוטוריטה? השתמשו במחקר. לפעמים חצי שעה של שיטוט במאמרים וסטטיסטיקות יכולה לשדרג את התוכן שלכם בכמה רמות. עוד על שימוש במחקר, כאן.
  • היו נדיבים. עזרו לאנשים. אנשים משתפים תוכן בעיקר כשהם חושבים שהוא יעזור גם לאחרים. תנו ידע, וכמה שיותר ממנו. נדיבות כובשת לבבות! אה, והיא גם מראה כמה ידע יש לכם לתת. עוד סיבות להיות נדיבים, כאן.
  • הקשבה היא מילת קסם. לקוחות שואלים אתכם שוב ושוב אותה השאלה? כמעט בטוח שהתוכן הזה מעניין גם אחרים. ככל שתקשיבו לרחשים של הקהל והלקוחות שלכם, כך תייצרו תוכן מדויק יותר עבורם. מה שנראה לנו לפעמים מובן מאליו, לא ברור בכלל ללקוחות שלנו. הסבירו, פרטו ותנו מהידע שלכם.
  • צרו מעורבות – העולם מוצף בתוכן, ואחת הדרכים לברור אותו הוא לבחור בתכנים שבהם אנחנו מעורבים. דור ה Y בעיקר אוהב להיות מעורב. צרו תכנים שיכולים לעורר מעורבות אצל הקהל. כשאנשים מעורבים בתכנים שלנו הם גם משתפים אותם יותר.  
  • תגובתיות מהירה עושה את ההבדל– לפעמים התוכן הכי טוב פשוט עולה מהשטח, מהלקוחות, מחיי היומיום שלנו. כל מה שאנחנו צריכים זה להגיב לו. וכמה שיותר מהר, יותר טוב (הצפרדע בחסה היא דוגמא נהדרת). התגובתיות המהירה, שאנחנו אפילו מצ'ופרים עליה ברשתות החברתיות, גורמת לאנשים להבין שאנחנו קשובים, עם יד על הדופק, ושירותיים מאוד.

רוצים לקבל עוד רעיונות והשראה מארגונים נוספים? עוד דוגמאות לקמפיינים מעניינים של ארגונים ללא מטרות רווח – כאן וכאן

אשמח, כרגיל, לשמוע מה דעתכם.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)