חלומה של בלוגרית מקומית

על מה חולמת בלוגרית מקומית? שיתוף אישי
ליהנות מהדרך

דמייני לעצמך שאת מכירה את כל השכנים שלך, לא רק בבניין, אלא גם בבניינים הסמוכים. את יודעת במה הם עוסקים, ויודעת שיש לך את כל מה שאת צריכה קרוב לבית.

המדפסת שבקה? איזה מזל שיש בבניין איש מחשבים.

יש לך אירוע חשוב בעוד שבוע? הסטייליסטית בקצה הרחוב תוכל לעזור לך לבחור את השמלה המושלמת, והקוסמטיקאית ברחוב המקביל תקבל אותך ביום לפני כדי שעור הפנים שלך יהיה זוהר מתמיד.

מתלבטת איך לעזור לבן שלך במתמטיקה? הרי אחת המורות הכי טובות גרה בבניין הסמוך! התלבטי יחד איתה.

נתקעת בלי מתנה לחג? מזל שיש יוצרים מקומיים שתוכלי לרכוש מהם את המתנה הכי מקורית, בעבודת יד.

דמייני לעצמך שאת מכירה את בעל המכולת, המוכרת בחנות הטבע, בעלת הקפה המקומי. הם גם מכירים אותך בשם, ויודעים בדיוק מה את אוהבת. כך קורה שביום שהגיע לחנות המוצר לו חיכית את מקבלת סמס אישי. ברגע שאת מתיישבת בקפה המקומי, הקפה מוגש לך, לא רק בחיוך, אלא בדיוק איך שאת אוהבת אותו.

את מרגישה בבית. זו הקהילה שלך.

באחד ממפגשי הבלוגריות המקומיות – לא רק עובדות, גם אוכלות ונהנות ומפרגנות המון!

קהילה בה בעלי העסקים הם לא רק מוכרים, והתושבים לא רק לקוחות. יש ביניהם מערכת יחסים. בזכותה הקהילה שלך חזקה יותר, נעימה יותר, מקיימת יותר.

את כל הרעיונות האלה לא המצאתי. הם חלק ממה שנקרא כלכלה מקומית. במהלך השנים שאני כותבת בלוג מקומי, גיליתי שלמעשה בחרתי באחד התחומים של כלכלה מקומית – העסקים הקטנים בקהילה, ואני מנסה להעצים אותם.

כשאני מצליחה לגרום לתושבים בקהילה שלי להכיר עוד עסקים מקומיים ולהשתמש בשירותיהם, הלב שלי מתמלא עוד קצת. לעסקים הקטנים, כל לקוח הוא משמעותי כל כך.

כשהבנתי שיש לבלוג המקומי יכולת השפעה על העסקים המקומיים, על התושבים, על שיתופי פעולה (ועוד היד נטויה) וכמובן על חייה של הבלוגרית המקומית, הבנתי שאני לא יכולה להשאיר את זה רק אצלי. התחלתי לבנות רשת נשית ובה בלוגים מקומיים שמחזקים קהילות.

הרשת הזו פועלת תוך פרגון גדול. היא צומחת יחד, ומעשירה את חברותיה בידע מקצועי, בתמיכה, בשיתופי פעולה. וכמובן ברעיונות ממוחן הקודח של הבלוגריות המוכשרות שהצטרפו אלי במסע המרתק הזה לחיזוק הקהילות שלהן.

כדי שכל זה לא יישאר רק באוויר – אספר לך קצת על מה שעשינו לאחרונה.

חברנו ליזם עם ברק בעיניים ובנינו מפת אירועים מקומית, הזמנו מרצה שתלמד אותנו על ראיונות בבלוג (ועל הדרך הכרנו בלוגרית מדליקה נוספת), שיתפנו זו את זו בהצעת המחיר האחרונה וקיבלנו פידבק על איך היא כתובה, הזמנו האחת את השנייה להתארח בקורס החדש שבנינו, כדי שגם היא תוכל להעביר קורס כזה בקרוב, בקהילה שלה. אנחנו נפגשות אחת לחודש כדי ללמוד, להתעדכן, לקבל השראה זו מזו.

במשך השבוע אנחנו מתייעצות זו עם זו, לומדות יחד, משתפות פעולה. למעשה, אנחנו מפתחות יחד מודל של חיזוק קהילות דרך בלוגים.

הנה הבלוגים המקומיים שכבר קמו. מוזמנת להציץ.

נשמע לך מעניין? הקהילה שלך חשובה לך? הצטרפי גם את לרשת המדליקה שלנו, ולעולם המרתק של הבלוגים, ותראי איך גם את יכולה לחזק את הקהילה סביבך דרך הבלוג המקומי.

תגובה אחת

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)