BLocal

גיל מרטנס - כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, הקמה ותחזוקה של בלוג עסקי, ניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / מהי מערכת היחסים בין הבלוג ובין הקוראים?

מהי מערכת היחסים בין הבלוג ובין הקוראים?

15 בפברואר 2017 by גיל מרטנס Leave a Comment

 

זוכרת שדיברנו על האישיות של הבלוג שלך? (מה, לא? הנה זה כאן), ועל אפיון הקהל שלך? אז אם הבנת כבר מי את, והבנת מי הקוראים שלך – השלב הבא הוא לבסס את מערכת היחסים ביניכם.

זה הזמן לשיחת "יחסינו לאן".

יש לך מה לתת, ויש לקוראים מה לקבל, נכון? זה לפחות היעד אליו כל בלוגרית שואפת להגיע – ליצור את הצומת בו נפגשים רצונות ומאוויי הקוראים והערך שיש לך לתת להם.

כלומר, יש פה מערכת יחסים. ומערכת היחסים הזו היא דו צדדית. אנחנו, הבלוגריות, נותנות ערך, ידע, פותרות בעיות או מעוררות השראה, ואילו הקוראים באים, משלמים לנו מזמנם, ולפעמים (אף שמדובר בכ 5% בודדים במקרה הטוב) אפילו משאירים תגובה.

האם מערכת היחסים הזו היא בין מורה לתלמידיה? בין מנטורית לאלו שמקבלים ממנה השראה? בין חבר לחברה?

pexels-photo-236239

לכל מערכת יחסים יש את המאפיינים שלה, את השפה שלה, את הקשר המיוחד הזה שנוצר, את הנושאים שמדברים עליהם. לפעמים גם את אלה שעליהם לא.

השלב הראשון הוא להבין מהי מערכת היחסים שאת רוצה לקיים עם הקוראים שלך. בשלב השני כדאי לחשוב האם מערכת היחסים הזו מתאימה לסוג הקוראים שלך (כן, אם עוד לא מיפית את הקוראים, זה הזמן). בשלב השלישי עליך ללמוד, תוך כדי תנועה, האם מערכת היחסים מתקיימת בפועל.

בואו ניקח דוגמא. בלוג עסקי של מטפלת ברפואה סינית. בבלוג היא נוהגת לתת עצות לחיזוק הגוף בעונות המעבר, ידע מתוך הפילוסופיה הסינית, המלצות על תרגילי דמיון מודרך ומדיטציה, ואפילו מפעם לפעם סיפורי מקרה של מטופלים. הקוראים שלה הם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. הם אנשים שלא מצאו פתרונות אצל הרפואה הקונבנציונלית ומחפשים אותם בסוגים שונים של רפואה אלטרנטיבית, או כאלה שיש להם ניסיון עם דיקור או צמחי מרפא סיניים ורוצים להעמיק או לבדוק האם גם לבעיות שינה, למשל, הדיקור יכול לסייע.

נניח שהקוראים האלה מחפשים מידע על סוגי טיפול לבעיות שינה, על המלצות לצמחי מרפא מועילים או על מדיטציות שיכולות לסייע בהירדמות. נניח שבזמן החיפוש הזה (מה שנקרא שלב הלמידה של צרכנים), הם נתקלים בפוסט של אותה מטפלת ובו היא מלמדת אותם, צעד אחר צעד (דרך מילים, תמונות, וידאו או פודקאסט, או שילובים של אלה) על מדיטציה שנועדה להשקיט את הראש ולהביא למצב שינה אופטימלי, בו הגוף והנפש רגועים ונינוחים.

מהי מערכת היחסים שנוצרה בין המטפלת והקוראים? היא נותנת להם ידע, ערך רב ולמעשה מעצימה ומשפרת את איכות חייהם. האם מערכת היחסים הזו מזכירה לכם קצת את מערכת היחסים הנוצרת בין מטפל למטופל? ואולי בכלל מדובר במערכת יחסים חברית בה חברה טובה נותנת עצות על סמך הידע שלה? אולי היא בכלל סוג של מנטורית? אני חושבת שהאישיות של הבלוג, הדיאלוג שנוצר עם הקוראים, וצורת הכתיבה של המטפלת יכתיבו לא מעט את מערכת היחסים הזו, ולאן לקחת אותה.

מערכת היחסים, כמו בחיים, היא דינמית ולכן כדאי שתהיי כל הזמן עם יד על הדופק. כי המסר הכי חשוב בפוסט הזה הוא – השקיעי במערכת היחסים הזו. טפחי אותה. הקשיבי לקוראים שלך, עני לכל שאלה או תגובה, התייחסי לבקשות ותודי להם על שהם באים לקרוא, על המעורבות שלהם. המעורבות שלהם אינה מובנת מאליה.

יש לך הזדמנות לעזוב את המסך ולפגוש את הקהילה שלך? אל תהססי! קהילה וירטואלית שהופכת להיות גם פיזית נעשית מעורבת יותר. זה מה שקרה לי בבלוג המקומי. לאחר כשלוש שנים מצאתי את עצמי מארגנת מסיבה (כן, אמיתית כזו, עם די ג'יי וריקודים) לקוראי הבלוג. ועד היום אני נוהגת לפגוש כל קורא שרוצה לכוס קפה. זה עושה נפלאות גם לכתיבה, וכמובן למערכת היחסים הזו, שהופכת מיד להיות אינטימית. וכשמערכת יחסים הופכת להיות אינטימית, אז יש הרבה על מה לדבר…

אז איזו מערכת יחסים יש לך, או את רוצה לפתח עם הקוראים שלך? 

 

עוד קצת באותו עניין

  • הקשבה בלוגיתהקשבה בלוגית
  • לכתוב למישהו אחד – הקורא האידיאלילכתוב למישהו אחד – הקורא האידיאלי
  • עצמאות דיגיטליתעצמאות דיגיטלית
  • דווקא עכשיו – בלוגינג עסקידווקא עכשיו – בלוגינג עסקי
  • מהן המטרות של הבלוג העסקי שלך?מהן המטרות של הבלוג העסקי שלך?
  • זה לא כל כך נעים לראות בלוג נטושזה לא כל כך נעים לראות בלוג נטוש

Filed Under: Be Local, בלוגינג עסקי Tagged With: בלוג, מערכת יחסים, קוראים

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
  • קהילות מקצועיות כפתרון להעברת ידע בארגונים
  • מה הקשר בין סטוריטלינג לקידום אתרים? פוסט אורח מאת דניאל זריהן

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb