חיפוש

הטרנדים בשיווק באמצעות תוכן

למרות שאנחנו עמוק בתוך שנת 2018, יצאתי לבדוק מהן המגמות והטרנדים בשיווק באמצעות תוכן. הנה מה שגיליתי.

 

נכון, אנחנו כבר עמוק בתוך 2018, ולמרות זאת, החלטתי לעשות רגע עצירה ולבדוק עד כמה אני יודעת מה קורה השנה בתחום השיווק באמצעות תוכן בעולם. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא, יש שיגידו.

שיווק באמצעות תוכן, שיטת השיווק האינטליגנטית, שבעיני נותנת הרבה קרדיט לקוראים, כלומר לצרכנים, צפויה להתרחב עוד ועוד השנה. אלו בשורות משמחות עבור כל מי שמאמין בנתינה ובתוכן, שהרי הגישה הזו משלבת ביניהם בצורה נפלאה. כמה שיותר תוכן בעל ערך ללקוחות, מבלי הצורך למכור כל הזמן.

שיווק באמצעות תוכן – מה קורה עם הגישה הזו בעולם?

סת גודין טוען שגישת השיווק באמצעות תוכן היא השיווק היחיד שנותר, ולא בכדי: מדובר בשיטה אותנטית ומותאמת ביותר לדור הנוכחי של גולשי האינטרנט – רק הם יקבעו אילו תכנים הם יצרכו, ומתי. אף ערוץ טלוויזיה זה או אחר, מודעת ענק בעיתון או ג'ינגל ברדיו, יחליטו עליהם.

יצאתי ללמוד מה מזמן לנו התחום הזה, שאני אוהבת כל כך. חסכתי לכם (קצת) את כל הקטעים הסופר טכניים, וניסיתי להתמקד בכתיבה עצמה.

מהן המגמות העיקריות של שיווק באמצעות תוכן בשנת 2018?

  1. שקיפות – כתבתי על הטרנד הזה כבר פוסט שלם, ואני שמחה לראותו מככב בלא מעט מאמרים שצופים מה יהיו הטרנדים הבאים. שקיפות בונה את האמינות שלנו ומאפשרת ללקוחות וקוראים להכיר ולהתחבר אלינו בצורה אותנטית. עוד על שקיפות ואיך ליישם אותה בתוכן, כאן.
  2. תוכן שמלווה את כל שלבי הלקוח – החל משלב המודעות, וכלה בשלב הרכישה. יותר ויותר עסקים מבינים שכדאי לתת ערך בתוכן בכל שלב בו הלקוח הפוטנציאלי נתקל בנו. לכל שלב כזה יש תוכן מתאים, אשר גורם לחיזוק מערכת היחסים עם הקורא, ושיפור הסיכוי להעבירו לשלב הבא. כרגיל, מילת הקסם היא ערך בכל שלב!
  3. התנהלות עם אסטרטגיית תוכן – נגמרו הימים בהם עסקים כתבו על כל מה שבא להם באותו הרגע, ואז זנחו את הבלוג לתקופה רק כי לא היתה להם מוזה. יותר ויותר מותגים מעידים על עצמם כי הם בוחרים להתנהל עם אסטרטגיית תוכן מסודרת, המאפשרת להם יצירת קטגוריות עיקריות של נושאים, ומאפשרת ללקוחות לצרוך תוכן מסודר, ממוקד ועקבי. עוד על חשיבות אסטרטגיית התוכן, ועל הצעדים הראשונים בבנייתה, כאן.

    עוד ערוץ תוכן? עוד מעורבות? איך לא הולכים לאיבוד בכל זה?
  4. יותר ערוצי תוכן, יותר חוויות – וידאו, ניוזלטר, סנאפצ'ט, אינסטגרם, דפי נחיתה, סרטונים ועוד פורמטים ואפשרויות המאפשרות לכל אחד לצרוך תוכן בדרך המתאימה לו, בין אם היא בשקט של הקריאה או בחוויה האינטראקטיבית של גיימינג.
  5. דגש על הפצת התכנים – מה שווה התוכן האיכותי שלנו אם לא נדאג שהוא יגיע לקוראים? בים המידע הבלתי נגמר, הכולל כל הסחת דעת אפשרית, אנחנו חייבים לדאוג להפצה אקטיבית של התכנים שלנו – פרסום ממומן, ניוזלטרים, פלטפורמות להפצת תוכן כמו אאוטבריין וטאבולה, ועוד היד נטויה. כמו אסטרטגיית התוכן, אנחנו זקוקים גם לאסטרטגיית הפצה מסודרת.
  6. שיווק פרסונלי – הטרנד הזה מתיישר יופי עם הופעת ה VR (מציאות מדומה), ה AR (בינה מלאכותית) ושאר נפלאות הטכנולוגיה. התוכן יהיה מותאם יותר, והצרכן יהיה יותר ויותר מעורב בו. גם הטרנד של רימרקטינג משתלב פה. בקיצור – ככל שיותר יודעים עלינו, כך המודעות, הפרסום והתוכן יהיה מותאם לנו יותר. ואם הפחדתי אתכם בסעיף הזה עם ראשי תיבות ומילים אימתניות, תעברו לסעיף הבא ואולי תירגעו קצת.
  7. הפוסטים ארוכים ואיכותיים יותר – או איכות לעומת כמות. כמה שאני שמחה שהסתיימו ימי הפצצת הטקסטים עם מילות מפתח, כותבים שמסיימים מאמרים בדקות ספורות, וכתיבה למנועי חיפוש. אם אנחנו רוצים לתת ערך הרי שעדיף שהפוסטים שלנו יהיו עמוקים, איכותיים יותר (וכן, לפעמים ארוכים יותר). הטרנד הזה מעיד על המון כבוד לקוראים, ולכן אני כל כך אוהבת אותו! עוד על המגמה של אורך הפוסטים, כאן.
  8. וכמובן – וידאו, ובעיקר וידאו לייב. כי אי אפשר להתכחש לעובדה שחלקנו רוצים הכל מהר, בכל מקום ועם כפית של כסף ישר לתוך הפה.
וידאו? אני עדיין מעדיפה לשבת ולקרוא בשקט

בעניין הוידאו, אני אישית מעדיפה אלף מונים לקרוא בשקט פוסט (גם אם הוא בעל 3000 מילים) שנותן לי ערך מאשר וידאו חובבני של מישהי שנוסעת באוטו ומדברת על החיים, גם אם יש לה מה לומר! אולי זה בגלל שהקול עובר גם הוא ומעביר פעמים רבות סבטקסט שהטקסט עצמו לא מצליח, אולי בגלל שיותר מדי חושים צריכים לעבוד וזה לא משאיר לי פנאי להתרכז רק בתוכן, ואולי בגלל הכמיהה התמידית שלי לסוג של שקט. וכן, אני אוהבת לקחת את הזמן בקריאה, וללמוד בקצב שלי, ולא בקצב שמכתיב לי הסרטון.

אני יודעת שזה נשמע מוזר ואולי אפילו אנאכרוניסטי בימינו, אבל אני בטוחה שיש עוד אנשים כמוני, ולכן עם כל הכבוד לוידאו, יש עוד דרכים להעביר מסרים בצורה עמוקה. והדבר הכי חשוב הוא – שאם אתם לא מרגישים ממש בנוח מול המצלמה, זה עובר הלאה, וזה פוגע במסר שאתם רוצים להעביר.

נכון, העולם הפך להיות הרבה יותר מהיר ועצבני, והטרנד של הוידאו מתלבש על המהירות הזו כמו כפפה ליד. זה בסדר לגמרי לא להתיישר עם כל טרנד, אלא להיות נאמנים לעצמכם גם בפורמטים הנוחים לכם. אתם לא באמת צריכים שכולם יקראו אתכם, אלא רק הלקוחות המתאימים. זוכרים את סעיף 7? איכות ולא כמות 😊

ורגע של אופטימיות: נתקלתי בפוסט שמציג מגמה אחת משמחת במיוחד: מקומיות של תוכן. אהה! שוב אני חוזרת לאהבתי לעסקים המקומיים. אם עד לאחרונה, התוכן הטוב יוצר בחברות ומותגים בינלאומיים, הרי שהיום יותר ויותר עסקים קטנים ומקומיים מייצרים תוכן איכותי, שמותאם עוד יותר לקהל המקומי של הלקוחות.

לא מבינים לגמרי מה זה שיווק באמצעות תוכן? מוזמנים לקרוא על זה כאן.

רוצים לקרוא עוד על הטרנדים של 2018? הנה פוסט מצוין של ניל פאטל.

ופוסט הסוקר את המגמות בכתיבת תוכן.

רוצים לקבל כלים ליצירת תוכן בעל ערך לשיווק העסק שלכם? מוזמנים ליום העיון הבא שלי. כל הפרטים כאן.

צריכים עזרה אישית בשיווק באמצעות תוכן לעסק שלכם? דברו איתי ואסייע לכם.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)