חיפוש

כל קהילה צריכה בלוג

בלוג מקומי יכול לחזק את הקהילה. הנה כל הסיבות

(איור: שלי גביש שרון)

קהילה מקומית נוצרת באופן כמעט ברור, בשל התחום הגאוגרפי. מה יש לאנשים שמרכיבים את הקהילה במשותף? המון. הם חולקים את אותו המרחב הציבורי, את אותן בעיות תשתית, את אותו הספסל בפארק, את אותה המנהלת של בית הספר, את אותה הצפה ברחוב הראשי, ואת אותו הירקן החייכן.

הם מתחברים זה לזה באמצעות הילדים, הכלבים, החתולים שהם מאכילים ברחוב. הם ממתינים באותו התור לקופת החולים, ומחליפים מתכונים בחנות התבלינים המקומית. הם מזמינים קפה בבית הקפה השכונתי ומהנהנים זה לזה לשלום.

לפעמים הם מספרים זה לזה על המקום החדש שגילו בשכונה. לפעמים הם ישתפו שכן בעסק החדש שהם מקימים. בזמן שהם ממתינים לחבילה בדואר השכונתי, הם מחליפים חוויות מהמסעדה החדשה שנפתחה בקרבת מקום.

כל זה קורה באופן ספונטני.

לאחרונה נוסף עוד מימד לקהילה – קבוצות פייסבוק מקומיות שצצות להן כפטריות לאחר הגשם.

ניתן לראות בהן פרגון לבעלי עסקים מקומיים, הצעות ליוזמות מקומיות, שיתוף בבעיות, וחשיבה משותפת על שיפור הקהילה. הקבוצות האלו מחזקות את הקהילות המקומיות, אבל יש להן בעיה. הן נמצאות בפייסבוק, ואנחנו נחשפים דרכם רק למה שקורה היום, או השבוע, או החודש לכל היותר. אבל לכי תמצאי שם את ההמלצה על הגן השכונתי, אם היא נכתבה כשהילד שלך עוד היה בבטן.

הקהילה צריכה מקום שבו ירוכזו ההמלצות, היוזמות, העסקים הקטנים שאנחנו לא מכירים. וזה בדיוק מה שיכול לתת הבלוג המקומי. יכולות להיות בו חדשות מהאזור, שיתוף תושבים, הצגת עסקים קטנים, חשיפה ליוזמות מקומיות ועוד. בלוג, בניגוד לקבוצות בפייסבוק, זמין תמיד, וכל מידע שנמצא בו, ניתן לשליפה מהירה, גם אם נכתב לפני שלוש שנים.

ואתם יודעים מה יכול לקרות, אם לכל קהילה יהיה בלוג? האנשים שמרכיבים אותה יוכלו לחזק אותה עוד יותר, בהכירם את העסקים שאולי חמקו מעיניהם. הם יוכלו להעזר זה בשירותיו של זה, להבין כמה עסקים יש להם מתחת לאף, ולבחור לתמוך דווקא בהם. עסקים מקומיים יכולים להגיע דרכם לעוד לקוחות או לעסקים אחרים לשם שיתופי פעולה.

בלוג מקומי יכול לשמש מורה נבוכים לתושבים חדשים. האינפורמציה שמרוכזת בו יכולה לחסוך להם זמן יקר. תוכלו להציץ במדריך שהכנתי לתושב החדש בקהילה שלי, ולראות עד כמה המידע יכול לעזור לו למצוא ידיים ורגליים.

אנשים שיגיעו מבחוץ לקהילה, יוכלו גם הם לתמוך בה. הרעיון הזה עלה בי כשטיילתי בהרי ירושלים בחג האחרון, וכמהתי לבית קפה מקומי. כמה הייתי רוצה לפתוח את הבלוג המקומי ולשמוע מפי הבלוגרית איפה כדאי לשבת ומי עומד מאחורי העסק.

רוצים לדעת מה עוד יכול לתת לכם בלוג מקומי? מוזמנים להכנס לאחד הבלוגים המקומיים ולהתרשם. ואם תרצו גם אתם להקים אחד בקהילה, מוזמנים לפנות אלי למידע נוסף.

למה שלא תתחילו אתם לחזק את הקהילה שלכם דרך בלוג?

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)