חיפוש

מה ההבדל בין פרסום בבלוג/אתר לבין פרסום בפייסבוק?

האם כדאי לעסקים קטנים לפרסם בפייסבוק או דרך בלוגים?

לפני כשבועיים קרה לי מקרה ממש לא נעים עם מישהי שביקשה שאכתוב עליה בבלוג המקומי שלי. עוד לפני שהכתבה עלתה לבלוג, היא פתאום החליטה לתקוף אותי "למה לי לשלם אם בפייסבוק אני מגיעה ב 8$ ל 4000 אנשים?", "מי בכלל קורא את הבלוג הזה?", "איך אפשר למצוא משהו בבלוג?".

הכתבה עליה כבר לא תיכנס לבלוג, אבל אני חושבת שממנה אני יכולה ללמוד עד כמה לא ברור לבעלי עסקים מה בעצם ההבדל בין פרסום בפייסבוק לבין פרסום באתרים או בלוגים. וכך נולד הפוסט הזה (למדתי לומר תודה לכל מי שמלמד אותי משהו. כלומר- לכולם).

נתחיל עם פייסבוק (רוב הדברים נכונים גם לעוד רשתות חברתיות, אבל אתמקד בפייסבוק כרגע). בפייסבוק כל מה שקורה, קורה עכשיו. או לפני 10 דקות. או מקסימום אתמול. הפרסום הממומן בפייסבוק הוא כלי נהדר להגיע לאנשים. אבל עוד שבוע, אם הם יזדקקו למידע, הם יחפשו אותו מחדש ולא יחפשו את המודעה או הלינק שהם לחצו עליו (במקרה הטוב) לפני שבוע. זה נכון שאנשים מחפשים מידע, עסקים ומוצרים גם בפייסבוק, ולכן הנוכחות שם חשובה מאוד. אבל היא לא מחליפה נוכחות באינטרנט – באתר, בלוג או ככתבות בכאלו. אלו יכולים לעלות כתוצאות במנועי חיפוש. לצערינו, גוגל עדיין לא מתקשר כל כך טוב עם פייסבוק, ולכן חשוב לקדם את העסק בשניהם.

נמשיך עם גוגל. מנוע החיפוש הזה עובד שעות נוספות בדיוק עבור אנשים הנמצאים בשלב הלמידה (זוכרים שסיפרתי לכם על זה?). כשהם מחפשים מידע, יעלו תוצאות מתוך אתרים, בלוגים וכד' – ולכן כדאי לכם להיות שם. זה לא פרסום חד פעמי כמו בפייסבוק, אלא דווקא השקעה ארוכת טווח. הפרסום נמצא שם, מחכה לרגע שבו אנשים יחפשו מידע שקשור לעסק שלכם.

ויש עוד משהו – השפה של פייסבוק (כמו של שאר המדיות החברתיות) שונה מהשפה של אתרים או בלוגים, ולכן יש להתאים את הפרסום לשפה של האתר. אם בפייסבוק הפרסום יהיה קליל, כי מדובר במסיבה אחת גדולה ופרועה (וקלילה), הרי שבבלוג מקצועי נרצה שכתבה על העסק שלנו תיראה אחרת.

לסיכום, אני ממליצה למצוא מדיה חברתית שבה נוח לכם, ולפרסם בה, ובמקביל לגרום למידע זמין עליכם להופיע גם בגוגל – אתר, בלוג או כתבות בבלוגים ואתרים.

והנה, בקצרה – למה כדאי להיות בפייסבוק?

  • כי כולם שם.
  • כי אנשים יכולים לעזור לכם לשווק את העסק שם (לייקים, תגובות ושיתופים עושים יופי של עבודה).
  • כי אנשים מחפשים גם שם עסקים, שירותים ומוצרים.
  • כי כשפוסט הופך ויראלי, זה "כמו מפה לאוזן, על סטרואידים". כך קראתי באחד הספרים ואהבתי.
  • כי זו דרך מעולה להביא אנשים לאתר/בלוג שלכם.
  • כי זו פלטפורמה מעולה להודיע שאתם קיימים, שיש לכם מוצר חדש וכד'.

למה כדאי שתהיה לכם גם נוכחות בגוגל?

  • כי- זה גוגל!! אם אתם לא שם, נו – אתם יודעים.
  • כי זו נוכחות ארוכת טווח.
  • כי בתקשורת בין גוגל ופייסבוק יש עדיין מקום לשיפור.
  • כי אנשים מחפשים שם עסקים ומוצרים. במיוחד כשהם בשלב הלמידה.
  • כי פרסום בבלוגים יש בו קסם וכוח מיוחד. בואו לקרוא למה.

מקווה שעזרתי לכם לעשות קצת סדר. ספרו לי…

תגובה אחת

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)