חיפוש

תוכן בעל ערך. מה זה בכלל?

כולם מדברים על לתת ערך. אבל מה זה בדיוק תוכן שיש בו ערך?

בשבוע שעבר, במהלך הרצאה שלי בפורום נטוורקינג, על רעיונות לכתיבה און ליין, זרק לי אחד המשתתפים "מי בכלל קורא היום תוכן או בלוגים? לי אין סבלנות לקרוא שום דבר און ליין".

האמת שלא הייתי צריכה לענות, כי מיד התפרצו כמה אחרים ואמרו "זה סימן שלא מצאת משהו שעניין אותך", "בטח שאנחנו קוראים", "כנראה שהתוכן שאתה נתקל בו הוא לא בעל ערך". לי נותר רק לחייך ולומר לו בעדינות "אתה יכול לנסות ולהתאמן, כי כמו כל דבר, גם סבלנות לקריאה, להתעניינות, ללמידה, דורשת אימון".

הוא השתתק. לאחר מכן היה נדמה לי שהוא הקשיב קצת יותר לרעיון לפיו על מנת שיקראו אותנו, אנחנו צריכים לתת ערך.

מה זה אומר תאכלס, המושג המעורפל הזה שמרבים להשתמש בו (פליז שלא יישחק, כי בנתינת ערך יש משהו כל כך יפה ונקי) – תוכן בעל ערך?

תוכן שיש לו ערך, עונה בעיני על הקריטריונים הבאים:

  • הוא שם את הקורא במרכז, ולא את הכותב. כלומר יש בו כוונה לתת משהו לקורא. רוב האנשים היום עדיין עסוקים בלכתוב על עצמם. אני אומרת את זה לא מעט, ואני כנראה אחזור ואומר את זה עוד הרבה: אנחנו לא באמת מעניינים אף אחד. אנשים יבואו לקרוא אותנו רק אם יצא להם משהו מזה. אני מניחה שאתם תוהים איפה נכנס כאן הקול האישי, החוויות שלכם. ובכן, אם לקורא יש מה לקחת מהסיפור האישי שלכם, יש לו מקום. אם אתם כותבים רק כדי להוציא את זה החוצה, מצוין. אבל אני לא בטוחה שמקומה של הכתיבה הזו בחוץ.
  • הוא מעורר את הקורא – זה יכול להיות מנטלית, אינטלקטואלית, פיזית או רגשית. פוסט יכול לעורר השראה, לתת ידע, ללמד או להדריך, להזיז אותנו, לעורר מחשבה או רגש. כל אלו ערכים נפלאים. גם לגרום לקורא להבין שהוא לא לבד זה ערך נהדר. אל תשכחו שאם אתם רוצים להניע את הקורא לפעולה באמצעות הפוסט, אתם אמורים לומר זאת בצורה ברורה.
  • הוא מסודר, נעים לעין, או בשפה המקצועית "סריק". ברגע שאנחנו נתקלים בטקסט, אנחנו קודם כל מבצעים הערכה ע"י סריקה מהירה, ובודקים האם כדאי לנו להשקיע מזמננו היקר על מנת לקרוא. כדי שהטקסט יזמין אותנו להישאר, כדאי שמבחינה ויזואלית הוא יהיה נעים ונוח. תוכלו לקרוא כאן איך להפוך את הטקסט שלכם לסריק יותר.
  • הוא כתוב כמו שצריך. זה לא רק עברית צחה ונכונה, זה גם כתיבה בגובה העיניים, בשפה פשוטה (אנחנו רוצים שהקורא יבין, נכון?), והימנעות מחפירות, ממילים מקצועיות ומכל דבר שמפריע לקורא להבין מה אנחנו רוצים להעביר לו.
  • הוא מעביר מסר אחד, נושא אחד. לפעמים אני קוראת טקסטים מעניינים, כתובים נהדר, אפילו סוחפים. אבל כשאני מגיעה לסוף, אני כבר לא בטוחה מה קראתי בהתחלה, מהו המסר או הרעיון ומה בעצם אני אמורה להבין מהכתוב. לפעמים מרוב רעיונות הקוראים פשוט הולכים לאיבוד. יש לכם הרבה נושאים או מסרים? אל תעמיסו על הקורא. חלקו אותם לנקודות, או אפילו לפוסטים נפרדים.
  • הוא מקורי, אותנטי וכנה. אנחנו מריחים זיוף מקילומטרים, גם אם הוא וירטואלי. תכתבו את האמת, תספרו סיפור רק אם הוא קרה לכם, ואל תנסו אף פעם לחקות מישהו אחר. זה פשוט לא עובד. הכנות והאותנטיות שלנו, בשילוב הקול האישי והרצון לנתינה הם אלו שיגרמו לקורא לקחת מאיתנו את הערך שאנחנו מציעים לו. התוכן שלכם חייב גם להתיישר עם החזון שלכם, עם מי שאתם, עם הערכים החשובים לכם. כשהתוכן מדבר באותה שפה, אתם לא רק מעבירים הלאה ערך, אלא גם ממתגים את עצמכם.

רוצים לדעת עוד על תוכן בעל ערך ואיך לייצר אותו? יש לי יום עיון לבעלות עסקים בנושא תוכן בעל ערך, בשיתוף עם נגה שנער שויער. תציצו בכל מה שיש ביום העיון, ואולי נתראה שם.

רוצים ליווי אישי כדי לשדרג את התוכן שלכם? דברו איתי ונקבע.

https://www.youtube.com/watch?v=mNU3aIJs88g

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)