BLocal

גיל מרטנס - כלים ליצירת תוכן דיגיטלי, הקמה ותחזוקה של בלוג עסקי, ניהול קהילות

גיל מרטנס – כלים לשיווק באמצעות תוכן, בלוגינג וניהול קהילות

  • ראשי
  • מי אני?
  • מוצרים ושירותים
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות לארגונים
    • הרצאות
    • קורס דיגיטלי לשיווק באמצעות תוכן
    • הרצאות און ליין
    • קורסים, ימי עיון וסדנאות
    • ניהול תוכן ובלוגינג עסקי
    • ייעוץ אישי בכל הקשור לתוכן
  • שיווק באמצעות תוכן
    • תוכן דיגיטלי
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
  • ניהול קהילות
  • Be Local
    • כלים לעסקים קטנים
    • כלכלה מקומית
    • עסקים מקומיים
  • הבלוג
    • שיווק באמצעות תוכן
    • ניהול קהילות
    • כלים לכתיבה
    • בלוגינג עסקי
    • תוכן דיגיטלי
    • טרנספורמציה דיגיטלית
  • דברו איתי
  • לקוחות
  • ללמוד ממני און ליין
You are here: Home / Be Local / איזו מן כותבת את?

איזו מן כותבת את?

30 במרץ 2016 by גיל מרטנס 14 Comments

איזו מן כותבת את

בלוגרית? בעלת עסק קטן שכותבת באתר שלה או בפייסבוק? נהנית סתם כך לכתוב סטטוסים בפייסבוק? גם וגם?

קראתי ספר מעניין על כתיבה (לינק ופרטים בסוף הפוסט), ובו חלוקה מעניינת לסוגי כותבים. הטענה היא שברגע שאת מזהה מהן האיכויות שלך (ואולי יש לך כמה), יותר קל לך להתמקד בסוג כתיבה, פוסטים מסוימים. זה קצת הזכיר לי את הספר "גלה את חוזקותיך", רק בהקשר לכתיבה. בספר יש שאלון מובנה כדי להבין איזו מן כותבת את. אבל בינינו, עוד לפני שעניתי על השאלות היה ברור לי מי אני. השאלון רק אשש את השערתי, ובגדול.

הנה סוגי הכותבים. למי מהם את מתחברת?

  1. מספרי סיפורים – יש אנשים שלא חשוב על מה הם ידברו, הם ידעו איך לייצר מזה סיפור, לתבל בתיאורים מופלאים, לדאוג שמי ששומע אותם יישאר ערני. מכירים כאלו? אז מסתבר שגם בכתיבה יש כאלו. כותבים כאלו יכתבו פוסט זורם, קריא ומעניין, ולפני שתספיקו לחשוב, תיסחפו עד סוף הפוסט. 
  2. חולמים – אלו שמנסים לייצר עבורנו עולם טוב יותר. חולמים על עתיד ורוד, מפנטזים, חולמים בהקיץ, ובאים לספר לנו על זה. הם יודעים לכתוב איך ייראה העולם, המקום, החברה בעוד זמן מה. ואנחנו, הקוראים? מצליחים לחלום יחד איתם. אומרים שחלום הוא הכרחי כדי לראות את העולם כמו שהוא צריך להיות, ולא כפי שהוא. התחברתי מאוד.
  3. מורים/מלמדים – יודעים לקחת נושא ולהסביר אותו – בצורה פשוטה, נהירה, צעד אחר צעד. אני אישית מאוד אוהבת לקרוא פוסטים כאלה, שמלמדים אותי משהו חדש, או מבהירים לי משהו שעד אז לא הבנתי לגמרי.
  4. משכנעים – יודעים להעביר אותנו לצד שלהם כמעט מבלי שהרגשנו. מכירות את זה שאנחנו קוראות פוסט ומהנהנות לעצמינו? "כן, זה נכון!" "כן, היא צודקת". אין ספק שמדובר ביכולת מיוחדת במינה.
  5. אוצרים – אולי הסוג הכי מעניין, ונדמה לי שהרבה בלוגרים הם כאלה – יודעים לקחת מפה ומשם – תמונות, ידע, טקסט, ולחבר אותם יחד לכדי פוסט שלם שמגעם האישי שורה עליו. הם לא ממציאים משהו חדש, אבל יודעים איך לחבר יחד דברים לכדי מוצר/פוסט שלם, כמו תמונות שנאספו לתערוכה אחת שלמה.

שימו לב שלכל אחד מהכותבים, הערך שניתן לקוראים מאוד מאוד ברור. לפעמים מדובר בחסכון זמן (מישהו כבר אסף את הנתונים עבורינו), לפעמים בידע חדש, בהשראה.  

דרך אגב – יש סיכוי לא רע בכלל שיש לכם יכולות כתיבה מכמה סוגים. אצלי המקום הראשון והשני היו די קרובים, השלישי התקרב בצעדי ענק, ואילו הרביעי והחמישי הזדנבו מאחור.

הנה לינק למידע ורכישה של הספר, אם תרצו (אני אהבתי ולמדתי על עצמי דרכו):

למה התחברתן? ואיזה מן פוסט קראתן עכשיו? האם כתבתי בתור מורה? אוצרת? גם וגם? נקודות למחשבה.

אז אילו כותבות אתן? שתפו אותי.

עוד קצת באותו עניין

  • מה קורה לנו במוח כשאנחנו כותבים?מה קורה לנו במוח כשאנחנו כותבים?
  • עידן השקיפותעידן השקיפות
  • למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?למה לייצר תוכן? איפה שמים אותו? ומה שונה ממקום למקום?
  • אותנטיות בכתיבהאותנטיות בכתיבה
  • איך מכניסים את הכתיבה לתוך היומיום שלנו?איך מכניסים את הכתיבה לתוך היומיום שלנו?
  • דומה מושך דומה, גרסת הבלוגיםדומה מושך דומה, גרסת הבלוגים

Filed Under: Be Local, כלים לכתיבה, עסקים מקומיים Tagged With: בלוגים, בלוגרים, כותבים, כתיבה, סוגי כותבים

Comments

  1. מאי מולר says

    30 במרץ 2016 at 12:55

    פוסט מקסים

    הגב
    • גיל מרטנס says

      30 במרץ 2016 at 13:38

      תודה יקירתי 🙂 <3

      הגב
  2. נויה קומיסר says

    31 במרץ 2016 at 19:26

    איזה פוסט חלומי. אני מתלבטת בין לאמץ את כתיבת האוצר או החולם.אבל גם המשכנע, משכנע אותי. קשה לי לבחור…תודה ששיתפת והארת

    הגב
    • גיל מרטנס says

      31 במרץ 2016 at 19:28

      גם אני נעה בין חולמת (מקום ראשון) לאוצרת (שני)… קשה לבחור. לא בטוחה גם שחייבות לבחור בכלל… אולי פשוט ננוע בין אלו שמרגישים לנו נכון, וכך גם לגוון את הפוסטים 🙂
      תודה על התגובה המקסימה, נויה יקרה <3

      הגב
  3. כרינה ובר says

    31 במרץ 2016 at 21:25

    מעולה מעולה מעולה!!!
    אהבתי מאוד את החלוקה ומצאתי את עצמי בעיקר בין 1-3.
    בכלל, אני אוהבת את הפוסטים שלך כי הם עושים לי סדר בראש המבולגן שלי.
    לא הצלחתי למצוא את הלינק לספר…

    הגב
    • גיל מרטנס says

      1 באפריל 2016 at 7:05

      תודה כרינה אהובה. כיף שאהבת, ועוד יותר כיף לעשות לך סדר. אני אוהבת את הראש המבולגן שלך!
      הלינק מופיע כשלוחצים על העטיפה 🙂

      הגב
  4. הגר אשחר ניר says

    1 באפריל 2016 at 10:32

    נפלא. אהבתי מאוד. מוצאת את עצמי בעיקר בין 3-4 ומתבלת עם 1, 2, 5 ואוהבת לקרוא נראה לי את כל הסוגים, אבל בעיקר בעיקר את אלה שמקנים לי ידע ומלמדים אותי משהו חדש על העולם 🙂

    הגב
    • גיל מרטנס says

      1 באפריל 2016 at 16:46

      תודה הגר. גם אני מאוד אוהבת ללמוד מפוסטים 🙂

      הגב
  5. מיכל מנור says

    1 באפריל 2016 at 10:42

    איזה פוסט נהדר. מעין בחן את עצמך של כותבים…..
    אני ממש לא מתלבטת, מאז ומעולם הייתי שייכת לאוצרים…..:-)

    הגב
    • גיל מרטנס says

      1 באפריל 2016 at 16:45

      זה היה ברור במקרה שלך. ממש חשבתי עליך ועל הבלוג הנפלא שלך כשכתבתי את התיאור של האוצרים 🙂 תודה מיכל.

      הגב
  6. אורית says

    2 באפריל 2016 at 22:20

    אני חושבת שאני מספרת סיפורים

    אהבתי את החלוקה.

    הגב
    • גיל מרטנס says

      3 באפריל 2016 at 15:10

      תודה אורית. שימי לינק למשהו שכתבת, כדי שנכיר?

      הגב
  7. תמרי ליבס says

    3 באפריל 2016 at 15:31

    הי גיל,
    (עכשיו אני גם יודעת איך את נראית בחיים וזה כבר משמח אותי)
    פוסט קצר וקולע וענייני ומה לא….
    אני כמובן מספר 1 (של סיפורים אמיתיים) וגם עוד קצת מכל אחד.. וגם אוצרת ללא ספק ככה מכנים אותי בפוסטים שלי.
    ובשורה התחתונה עכשיו כשאני ממש חושבת על זה ואני קוראת המון פוסטים בשבוע, בכל בלוגר יש מיימד אחד מאוד בולט אבל עוד קצת מכל שאר החלוקות…
    קראתי את שאר התגובות עכשיו אז כנראה שכולנו מרגישים אותו דבר. יש בנו מהכל.תבשיל מהביל וטוב.
    תודה, יופי של פוסט 🙂

    הגב
    • גיל מרטנס says

      3 באפריל 2016 at 15:34

      תודה תמרי, מקסימה אחת. בהחלט כיף שהתראינו סוף סוף 🙂
      אכן בכל אחת מאיתנו יש אחד בולט, לפחות בכל בלוג (אני בכל בלוג כותבת קצת אחרת. מעניין מה זה אומר עלי 😉 )

      הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די, תמשיכי. אני רוצה לקבל עוד מהטוב הזה :)

חיפוש בהררי התוכן שיש פה

הבלוג -מה מעניין אותך לקרוא?

על מה כתבתי לאחרונה?

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות
קורס לשיווק באמצעות תוכן

פוסטים אחרונים

  • להרוויח את אמון הלקוחות באמצעות תוכן
  • קהילה Vs מועדון לקוחות Vs ארגון בוגרים
  • להראות במקום לספר – הקסם של שיווק באמצעות תוכן
  • קהילות כיוצרות שינוי
  • משברים בקהילות דיגיטליות

חיפוש באתר

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

BLocal · © 2021 · Powered by Jetweb