חיפוש

מה התפקיד של הבלוג המקומי?

מה תפקידו של הבלוג המקומי בחיזוק הכלכלה המקומית?

(בצילום- מעגל שיח מקומי עם אורי מאיר צ'יזיק, במעוז אביב, שאורגן ע"י הבלוג המקומי)

כמו שאני רואה את זה, יש לבלוג תפקיד חשוב (וגם כייפי כל כך) בקהילה המקומית. זו הסיבה שחשוב שמי שכותבת את הבלוג תהיה מתוך הקהילה עצמה.

הבלוג המקומי יכול להיות סוג של אינדקס מקומי, שבו מתרכזים בעלי העסקים של האזור. הוא אמור להיות הזירה הכי מתאימה למי שמחפש עסקים מקומיים, בין אם הוא תושב המקום או תייר מזדמן. הבלוג המקומי יכול לייצג את הטוב שיש בקהילה (אני מקווה שאני מצליחה לעשות זאת בבלוג המקומי שלי).

בלוג מקומי מספק מידע עדכני ודינמי (כי זה חלק מטיבו של בלוג), על מה שקורה באזור, עפ"י המיקוד של הבלוג (עסקים קטנים, יוזמות מקומיות, חדשות מהאזור וכד'). ככל שהבלוג גדל, ניתן למצוא בו יותר ויותר מידע על האזור, ובעיקר כזה שלא תמיד ניתן למצוא במקומות אחרים. הוא הופך להיות לא רק מוקד ידע על האזור, אלא גם שחקן מרכזי.

לכל בלוג יש קהילת קוראים – קהילה וירטואלית. במקרה של הבלוג המקומי, הקהילה היא לא רק וירטואלית, אלא גם פיזית. לכן, הבלוג עצמו יכול להוות פלטפורמה לפעילות קהילתית – ארגון אירועים, יוזמות קהילתיות או עסקיות באזור, פעילות חברתית ועוד.

הבלוג המקומי, אם כן, פועל לחיזוק הקהילה המקומית. ככל שהתושבים (או, קוראי הבלוג) ידעו יותר על המתרחש באזור מגוריהם, יכירו יותר את העסקים הקטנים הפועלים בקרבת מקום וישתלבו בפעילות חברתית או קהילתית, הקהילה תתחזק. אחד המדדים לחוזק קהילה הוא הקשרים בין מי שמרכיב אותה. הבלוג המקומי בהחלט יכול לתרום לקשרים האלו ע"י העלאה למודעות, הכרות אישית, יצירת שיתופי פעולה.

איך מחזקים את הקהילה? איך מגדילים את הידע שיש לתושבים על הקהילה?

כותבים על אנשים מעניינים מהאזור, על עסקים חדשים או קיימים, על יוזמות מיוחדות, על ההיסטוריה של המקום. אפשר לשלב את הקוראים בבלוג, בצורה זו או אחרת. כל אותם הדברים הם סוג של הנעה לפעולה של הקהילה – לצאת, להכיר, לתמוך, להשתתף.

ככל שעובר הזמן, והבלוג המקומי האישי שלי תופח, מצטברים לי עוד ועוד רעיונות לפתח אותו עוד יותר. מבחינתי, השמיים הם הגבול. אני בטוחה שכל אותן הבלוגריות שמקימות בלוגים מקומיים כבר מבינות את זה, וחושבות על רעיונות משלהן.

רוצות גם? צרו קשר ותקבלו מידע על איך אפשר לעשות זאת גם במקום מגוריכן.

2 תגובות

    1. הי יעל,
      אני מכירה (וחברה) בקבוצה. גם מחאות ונסיונות לשינוי יכולות להגיע דרך הבלוג, כמובן.
      ותודה 🙂

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)