חיפוש

למי מתאים לפתוח בלוג מקומי?

מי יכולה לפתוח בלוג מקומי? האם לך?

קודם כל – לכל מי שרוצה.

אבל יש כמה נשים שאני חושבת שיתאים להן מאוד:

משפיעות בקהילה (או כאלו שרוצות להשפיע) – נשים שכבר עכשיו פועלות או מעוניינות לפעול למען חיזוק הקהילה המקומית. בלוג מקומי מאפשר להן לבטא את הרעיונות שלהן בצורה נוספת. הפלטפורמה של הבלוג נוחה ומתאימה כי אין בו מימד של זמן, כמו למשל בפייסבוק (בו הכל מתרחש בהווה), וניתן ליצור דרכו מאגר ידע או אינדקס של עסקים, יוזמות מקומיות ועוד. דרך הבלוג ניתן להניע תושבים לעשייה מקומית – התנדבות, היכרות, פעילות מקומית, מחאה או תמיכה בעסקי האזור. ניתן לתת מידע על הקהילה דרך הבלוג. הבלוג המקומי מאפשר יצירת קהילה וירטואלית. כיוון שמדובר בבלוג מקומי, הקהילה הוירטואלית הופכת פיזית די מהר, וגם להיפך.

אמהות שמעוניינות לשלב עשייה עם משמעות והכנסה צנועה, מהבית – הבלוג המקומי הוא אמנם כמו עוד ילד, אבל אפשר לבחור עד כמה להשקיע בו ומתי. אני הקמתי את הבלוג שלי, רובע צפון מזרח, כשלפתע התפנה לי בוקר שלם (הילדים היו בגן עד הצהריים, ובין כל העיסוקים והלימודים מצאתי לי כמה שעות פנויות). לאט לאט הילדים גדלו וגם הבלוג, וכיום אני מקדישה לו יותר ויותר, אבל זה בהחלט אפשרי להתחיל בקטן. אפשר לכתוב הכל מהבית, ולצאת רק לפגישות (עם או בלי הילדים), אפשר לבחור מתי לפרסם ובאיזו תדירות, ואפשר להשפיע בקהילה בדרך יצירתית. אני גיליתי גם שדרך ההשפעה הזו מתאימה לי (יותר מאשר ועדי כיתה, פעילות קהילתית המונית או יוזמות שונות). היא אינטימית, שקטה, בנויה על קשרים של אחד על אחת. וכמובן שהבלוג מאפשר לאמהות לפרגן לעסקים בקרבת מקום. יותר ממלא מזה?

אימהות בחופשת לידה – לאימהות הצעירות יש אפשרות לשלב רכישת ידע חדש, האפשרות להקים עסק, וכמובן האפשרות לעשות משהו בנוסף לעבודה שלך. לי קרה משהו מעניין כשהילדים נולדו. אני חושבת שהפכתי אשה אכפתית יותר, כזו שמאמינה שיש אפשרות ליצור עולם טוב יותר עבור ילדינו, ואם אני יכולה לסייע בזה, אני רוצה. גם אתן כאלו? בלוג מקומי יכול לענות על הצורך הזה.

פנסיונריות – סוף סוף יש זמן ללמוד ולעסוק במה שבאמת רוצים. הבלוג המקומי הוא מקור אינסופי של ידע, התפתחות, הכרויות חדשות, הזדמנויות וכמובן השפעה בקהילה, שבטח מוכרת לכן היטב. זה נכון שלפעמים צריך ללמוד טכנולוגיה חדשה, אבל היא כל כך פשוטה וידידותית, שאין תירוצים.

בלוגריות – אתן בטח כבר יודעות לאיזה מסע מרתק בלוג יכול לקחת אתכן. עכשיו דמיינו שיש לכן בלוג שההשפעה שלו היא בסביבה הקרובה, שהקהילה שלו הופכת מהר מאוד מוירטואלית לפיזית, שעושה טוב לעסקים קטנים ולקהילה. את התוצאות של מה שאתן עושות תראו יום יום כשתצאו מהבית. אז קחו את הידע שלכן על בלוגים, ונסו למנף אותו לטובת בלוג חברתי שבו אפשר גם להשפיע וגם להרוויח.

רוצות? מפחדות (ברור. גם אני שקשקתי)? מעוניינות לדעת עוד? צרו קשר ואתן לכן פרטים נוספים.

וכן, אתן יכולות!

שלכן,

גיל

2 תגובות

  1. אני מציירת על קירות בחדרי ילדים, אשמח לתת טיפים בנושא עיצוב חדרי ילדים, צביעת קירות והתאמת צבעים. וכמובן, הנחה בהזמנת עבודה לתושבי השכונה.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)