חיפוש

מה זה בכלל בלוג מקומי?

בלוג מקומי שתומך בקהילה ובכלכלה. מה מאפיין אותו?

(איור: שלי גביש שרון)

מה זה בלוג מקומי, ולמה בלוג, ומי בכלל צריך את זה?

אנסה לענות על השאלות הללו. מקווה שגם אצליח.

בלוג מקומי הוא בעצם בלוג שהקוראים שלו מרוכזים באזור גאוגרפי מסוים. גם התכנים שבו יהיו תואמים לאותו אזור. התכנים יכולים להיות חדשות מהאזור, רכילות, נושאים קהילתיים ועוד.

לפני יותר מחמש שנים, הקמתי את הבלוג המקומי שלי, רובע צפון מזרח, שנועד לתת במה לעסקים והאנשים מאחוריהם באזור מגוריי. הרעיון הוא לעודד תושבים להשתמש כמה שיותר בשירותים קטנים ומקומיים. אני מאמינה שזו אחת מהדרכים לחזק קהילה.

אז כמו שאתם רואים, אני בחרתי לפתוח בלוג מקומי שמתמקד בעסקים קטנים. זו הדרך שלי לחזק את הקהילה שלי. אני יכולה לחשוב על המון דרכים נוספות, דרך בלוג – כמו למשל כתיבה על פעילויות קהילתיות, ראיונות עם אנשי מפתח, או אפילו הצפת הטוב שקורה סביבכם. כל אלו יכולים להיות המהות של הבלוג המקומי שלכם.

אני בחרתי בפלטפורמה של בלוג כמעט במקרה, אבל ככל שהעמקתי, קראתי, למדתי, הבנתי עד כמה הפלטפורמה הזו מתאימה לי. בלוג הוא למעשה אתר דינמי מאוד, אבל נוח לחיפוש, בו האישיות של הכותב באה לידי ביטוי, בדרך זו או אחרת. אנסה לכתוב בקרוב קצת יותר על מה זה בלוג, ולמה הוא כל כך מתאים.

מי צריך את זה?

כל מי שרוצה לשלב עשייה עם משמעות ופרנסה, מי שרוצה להשפיע על הקהילה סביבה, מי שאכפת לה מהאנשים בקרבת מקום, מי שמושגים כמו כלכלה מקומית וקיימות מדברים אליה. מי שמעוניינת למצוא את הקול האישי שלה.

אני מקווה שעניתי על השאלות. יש לכם עוד? מוזמנים להגיב, ליצור קשר, לשאול.

מעוניינות להקים בלוג מקומי משלכן? מוזמנות לפנות אלי ואתן לכן מידע על הכשרה להקמת בלוג, או על אפשרויות נוספות. גם כאן תוכלו למצוא עוד מידע.

מה חשבת? אשמח לשמוע את דעתך

האימייל שלך לא יוצג באתר, אני מבקשת אותו לצורך אימות וסינון ספאם.

שדות חובה מסומנים ב- *

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)

עוד באותו נושא

גיל מרטנס

כיף שהגעתם ונעים להכיר. קצת עלי? אני עוסקת בנושאי שיווק ומיתוג באמצעות תוכן, השפעות המדיה החברתית על החברה, ניהול קהילות, ועוד.

מרצה באקדמיה ובארגונים. מהנדסת תעשייה וניהול, יש לי תואר שני בבריאות תעסוקתית, ואני דוקטורנטית בחוג למדע, טכנולוגיה וחברה בבר אילן. אני גם בלוגרית, כותבת, תולעת ספרים. ולעולם לא מפסיקה להתרגש מהמילים הכתובות.

אה, ואני קמה כל בוקר בחמש לתרגל קונדליני יוגה. חיה ונושמת מוזיקה.

די, תמשיכי

כל הדברים הטובים שיש בבלוג אצלך בתיבה :)